Thursday, September 8, 2011

KesaBaran Dlm KepayaHan

assalamualaikum....

Terkadang terasa capik dgn hal-hal yg remeh dan memualkan. hampir hilang sedar bila lidah sy seringkali mengeluh dek kerana kurang sabar dengan karenah manusia dan rencah hidup yang pelbagai versi. ade versi pop,  rock, ade juga versi balada and tak kurang hebat versi sepohon kayu daunnya rimbun...::nasyid:: macam2. ujian Allah. ya itu semua ujian Allah utk saya. dia nak uji sejauh mana saya mampu bertahan hadapi rona2 kehidupan. terus berdirikah? dudukkah? atau baring terus sambil menekup telinga? 
jelas & pasti mr mirul mmg tak jemu2 bisikkan di telinga cumel saya agar beristighfar dan teruskan bersabar. ye saya tahu. saya perlu kuatkan lagi hati dan jangan berhenti berdoa agar sy diberi ruang kesabaran dan merasai nikmatnyer kelak.  "Orang yang sabar biasanya tidak akan mudah menyalahkan orang lain. Orang yang sabar ini juga dengan mudah dapat melembutkan hati orang lain."
now alhamdulillah berkat bersabar dan doa yang tak penah henti saya dan suami titipkan membuahkan hasil yang tak disangka-sangka. 

Hadis riwayat At-Tirmidzi
“Berdoalah kpd Allah. Padanya kamu yakin dgn diperkenankanNya doamu. Dan sesungguhnya Allah SWT tiada menerima doa dari hati orang yg lalai dan leka”
Akhirnya khabar gembira diterima, ketenangan kembali terasa walaupun hakikatnye semua itu milik Allah. Namun saya tetap bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan. Segala yang berlaku ada hikmah yang tersendiri. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui.




No comments:

Post a Comment