Wednesday, July 20, 2011

kawen itu rezeki

assalamualaikum...


org kata kawen tue rezeki, berlimpah ruah Allah turunkan rezeki pd pasangan yg bekawen, hatta pd sy & suami sendiri.. sedar dgn tak je rezeki tue hari-hari ade.  bila dua manusia disatukan dalam satu ikatan nikah, sah di sisi agama, syarak dan hukum AlQuran. maka akan terbukak la setiap pintu rezeki nyerrrr...Allah Maha Pemurah. Hangpa pecaya ke tak? sy pecaye. mmg pon. *SAH*   sila refer pd ayat ayat cinta..oppsss ayat-ayat Allah. insyaALLAH ade pengertiannyer. ghajin-ghajin la cari ilmu Allah , berguru insyaAllah ade dalil-dalilnya. kan Nabi pon pesan tuntutla ilmu sampai ke negara China... dlm list angan2 mat jenin sy mmg tersenarai negara CHINA, tp xtau la bile dpt jejak kaki...encik asben jom.....::smbilkelipmata::tingting



[Surah AnNur : 32

bukan je rezeki yg kita dapat menjadi berkat bahkan Allah akan buka pintu rezeki kita dengan seluas2nya kerana kita sudah mengikuti sunnah dan juga mendirikan separuh dari agama. Dengan berkahwin segala apa yang kita buat untuk ‘si dia’ atas dasar kasih sayang, akan menjadi pahala. Bukan ke setiap perkara yang berkat membolehkan kita mendapatkan PAHALA?.  Begitu juga duit (rezeki) yang kita belanjakan untuk ‘si dia’ (yakni isteri) menjadi pahala kerana kita telah memberi nafqah yang diwajibkan oleh ALLAH. Tidakkah itu membuahkan hasil berkat? 
korang taknak ke? rugi la oi....

Sebaliknya, jika kita belum berkahwin, segala perkara yang kita buat  kepada ‘si dia’  atas dasar maksiat kemungkinan besar akan membuahkan hasil dosa. Begitu juga duit (rezeki) yang dibelanjakan untuk si dia (yakni awek dan gf & bf) berkemungkinan akan menjadi dosa disebabkan kita mengeluarkan duit di tempat yang tak sepatutnya. Tidakkah itu dikatakan tidak berkat?....mai la pikir sama-sama....dah bape dozen dosa masa zmn bercinta dulu.adoyai! astaghfirullahalazim. tatutnye!!

Alhamdulillah now kami dah kawen..=) DIA MAHA MENGETAHUI. sejak tawen nie, manyak rezeki. baik sy mahupun encik suami terchintaaaaa.... Alhamdulillah,terima kasih YA RABB. Kunci nye hanyala.. terus perbanyakkan amalan dan setiap urusan yg dilakukan berlandaskan YG MAHA KUASA. DIA pasti memberi. itulah yg kami amalkan insyaALLAH hingga ke akhir hayat. 
alhamdulillah atas segala nikmat & rezeki yg Dia turunkan pd kami. alhamdulillah pd  kesempatan yg Dia berikan...alhamdulillah atas urusan yg telah dipermudahkan.....~ALHAMDULILLAH~

Jgn hina perkahwinan yg dibina, dlm perkahwinan tersimpul berjuta rahmat ALLAH. 
::SAYA SAYANG SUAMI SAYA:: anda??

No comments:

Post a Comment