Tuesday, January 8, 2013

tHe RighT ThiNGs


Entry pertama untuk bulan pertama di tahun baru 2013. sekejap masa berlalu. dah hampir seminggu tahun 2013 kita dah lalui.
Cuti sekolah yang menjadi impian buat semua kanak-kanak hatta guru nya jugak sudah melabuhkan tirainya kome oi..ouchh sedihnyer diriku. Kanak-kanak pun dah kembali ke sekolah..bawak beg baru, alat tulis baru, baju baru,kasut baru,tudung baru, berjawatan baru dan pastinya SEMANGAT yg baru. Tak lupe juga golongan pendidik yang sama-sama kembali masuk ke medan keje, kembali mengajar seperti biasa. ohh hilanglah sudah mimpi-mimpi indah saya selama sebulan setengah nie... 

Maka bermulalah episod baru sebuah kehidupan di tahun baru 2013. So, apa matlamat hidup sy tahun 2013. kalo nak di list kn..tersangaaaaaatla banyak the right thing yg sy nak...hohohoo! rasa macam2 nak dibuat pd tahun nie.. dan rasa amatlah berharap tahun nie tercapai semua matlamat itu...In shaa Allah.

Sy petik secebis kata2 motivasi from Dr Azizan Osman, dia kata  'u order the right thing, u get the right thing!'
yes! agree 200%.. thumbs up!!!

Perumpamaannya macam nie la.. kita pegi restoran, kita order makanan yang sedap enak and for sure membuka selera naga kita pada waiter/waitress kat situ dengan penuh berhemah dan bertatasusila..maka pastiny menu yang diorder tadi kita akan dapat sepertimana yang kita minta.  paham x?

So dlm situasi kehidupan kita, mcm mane kita nk dapat the right thing tu?? pada siapa kita nak order semua matlamat dan impian hidup kita tue? pada siapa lagi kalo bukan pada DIA.  DIA Yang SATU ALLAH SWT. Mohonlah sebanyak mana pun impian dan harapan...kerana kepada Dialah tempat kita semua bergantung harap. Tapi bukan setakat memohon meminta tanpa ada usaha dan ikhtiar. Itu angan2 mat jenin namenyerr...itu angan najwa latip KOSONG!

kita mohon, kita minta, kita rayu pada Allah, dalam masa yg sama kita teruskan usaha tingkatkan ikhtiar,majukan diri untuk dapat yang terbaik dalam hidup..

Untuk dapatkan THE RIGHT THINGs yg telah kita order..=)





No comments:

Post a Comment