Friday, July 8, 2011

Dia semakin dilupakan

assalamualaikum....


pelik kan? tapi itulah hakikat. kita akan tinggalkan Dia bila kita kecapi bahagia. namun bila kita dihimpit musibah dan malapetaka kita mula mencari Dia di sana sini. kita mula ingat sape Dia di sisi kite. why..why.. and why??? sedangkan masa kita gembira tak hingat dunia, kita nak cari Dia pun susah. sanggup tangguhkan waktu bertemu si Dia semata-mata urusan dunia. walhal terang lagi bersuluh  Dia yg tentukan jatuh bangun kiter dalam segala aspek kehidupan dengan iringan usaha doa dan tawakal kite pd Dia... 

Bila kite di uji dgn bervariasi ujian dan dugaan, saat itu kite mula terkedek-kedek cari Dia yg dulu kite tinggalkan. bila kite sedih dan berduka barulah kite nak cari Dia untuk hilangkan kesedihan dan leraikan kekusutan dalam jiwa..... Dia bukan tempat utk bertemu dikala sedih dan berduka semata-mata....Dia tempat kite memohon keberkatan hidup dunia & akhirat. Dialah pemberi rezeki, pemberi rahmat, pemberi perlindungan, pemberi ujian, pengampun dosa...dan segala-galanya adalah DIA. 

Peringatan buat sy dan mereka yg sudi menerima peringatan.  senario masyarakat sekarang tak kira mereka yg jauh mahupun terdekat yg semakin alpa dan hilang dengan kesenangan dunia. sy jadik keliru pabila mereka diheret ke lembah berduka baru mereka pandai mencari Dia. walhal semasa enjoy Dia seakan hilang dalam hidup mereka. ASTAGHFIRULLAH AL AZIM.
bertemu lah Dia siang dan malam... 

semoga sy dan suami dan seluruh kaum keluarga sy akan sentiasa bertemu dan terus bertemu si Dia setiap masa siang dan malam. semoga sy dan suami tercinta serta seluruh keluarga tergolong dalam golongan mereka yang beramal soleh dan terpelihara daripada tipu daya & fitnah dunia dan akhirat.


No comments:

Post a Comment