Friday, July 20, 2012

RaMadhan KaReeM


Malam nie insyaAllah dipanjangkan umo maka bermulalah TARAWIKH pertama. Alhamdulillah RAMADHAN KAREEM sudah kembali membukakan tirai dan pintu rahmat, pintu barakah, pintu rezeki, pintu keampunan, pintu keinsafan, pintu ketakwaan, semua pintu kebaikan..... BULAN  yang djanjikan Allah Taala penuh dengan kerahmatan , pengampunan dan pembebasan dari api neraka...

Alhamdulillah bersyukur kerana Allah Taala masih memberi peluang kepada sy dan seluruh kaum keluraga dan sahabat handai bertemu lagi dengan Bulan Ramadhan penghulu segala bulan pada tahun ini. Bulan yang penuh KEBERKATAN yang dijanjikan Allah SWT ganjaran yang berlipat kali ganda..ALLAHUAKBAR!

   
::Segala Pujian buat Tuhan Sekalian Alam panjangkanlah usia kami, limpahkanlah rahmat dan kasih sayangMu dan sihatkanlah tubuh badan kami untuk terus menikmati bulan RAMADHAN pada tahun ini hingga ke akhirnya..amin::

Apa persiapan kita untuk bertemu bulan yang penuh barakah nie? 

menu masakan untuk berbuka..? lauk ape utk bersahur..? Pakaian indah utk hari raya..? kuih raya enak utk tetamu..? rancang seGRAND manekah labuci utk raya pd thn nie...? byk lg kan.... 

kekadang kite hampir terlupa semua tue dah jauh lari dari realiti kehidupan kite sbgai muslim.. kita sehendaknya menyambut kadatangan RAMADHAN nie dgn  MEMBETULKAN NIAT kite. Puasa itu keseluruhan menahan diri dari segala nafsu yg ada pd diri kita. bkn hanya sekadar menahan lapo & dahaga. sama-samalah kita berjuang melawan segala nafsu yg ada pd diri kita untuk mendapat ganjaran pahala yg berlipat kali ganda dari ALLAH.  InsyaALLAH.


selain tue, antara persiapan before pose nie..

tunaikan solat tarawikh yg pertama & seterusnya di masjid secara berjemaah, banyakkan bacaan Al-Quran dan memperbaiki bacaannyer, niat utk bangun melakukan solat sunat malam, bersahur & berbuka bersama encik asben...moga Allah tetapkan iman sy dan hati sy utk kekal dgn amalan ini bkn hanya di bulan Ramadhan sahaja namun utk bulan-bulan yg lain sepanjang kehidupan sy...amin.

SALAM RAMADHAN buat semua ..mohon ampun dan maaf atas segala kesilapan dan keterlanjuran. moga ibadah kita di bulan ini dipertingkatkan dan diberi ganjaran pahala oleh Allah..

AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN KAREEM..





No comments:

Post a Comment